Ons onderwijs beweegt!

Openbaar onderwijs

Welkom bij De 9 Wieken, de openbare school waar iedereen zich thuis voelt.

Wij besteden actief aandacht aan diversiteit en sociaal-emotionele ontwikkeling, zodat we samen een veilige en warme omgeving creëren. Hier mag iedereen zichzelf zijn en wordt elke leerling gezien en gewaardeerd.

Burgerschapsonderwijs is een essentieel onderdeel van onze thema's. We geven lessen in staatsinrichting, communicatie, verkeersveiligheid, digitale geletterdheid en besteden veel aandacht aan cultuur en cultureel erfgoed. Vanaf groep 5 leren onze leerlingen tijdens de vormingslessen over verschillende geestelijke stromingen en diversiteit.

Wij geloven dat leren, praten en samenwerken over deze onderwerpen bijdraagt aan de persoonlijke ontwikkeling van elk kind. Zo bereiden we onze leerlingen voor op een actieve en betrokken rol in de samenleving.

Oog voor alle leerlingen

De 9 Wieken is een knusse dorpsschool in Winsum waar iedereen elkaar kent. Dankzij onze kleinschaligheid kennen we al onze leerlingen persoonlijk. Onze toegewijde leerkrachten zijn actief betrokken bij de ontwikkeling van elke leerling en zijn of haar groep.

Goed onderwijs

Samen zorgen we voor een soepele leerervaring met duidelijke structuren en methodes, ondersteund door de nieuwste onderzoeken. Onze leerkrachten werken nauw samen, kijken regelmatig bij elkaar in de klas en blijven voortdurend in beweging. Hierdoor kunnen ze de beste lesmethodes kiezen: directe instructie voor nieuwe leerdoelen, begeleid of zelfontdekkend leren tijdens thema's, en bewegend leren bij herhalingslessen. Zo maken we leren leuk en effectief voor iedereen!

Samenwerken

Bij De 9 Wieken werken we meerdere keren per jaar samen aan inspirerende thema's. Vaak doen we dit in groepjes met kinderen uit verschillende klassen, zodat iedereen elkaar leert kennen en van elkaar kan leren. Aan het einde van elk thema presenteren we trots wat we geleerd hebben aan ouders en grootouders.

De actieve betrokkenheid van onze leerlingen is essentieel voor hun ontwikkeling. Daarom zorgen we ervoor dat ons onderwijs aansluit bij de unieke behoeften van ieder kind. Zo kan iedereen meedoen op de manier die het beste bij hem of haar past!